Zgłoszenie zamiaru wycinki drzewa lub drzew
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- Wypełniony druk zgłoszenia w formacie .doc/.docx lub .pdf
- Obowiązkowy załącznik w postaci mapy lub rysunku określającego usytuowanie drzewa lub drzew planowanych do usunięcia na terenie nieruchomości
Komórka organizacyjna
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej tel. 0913275656
Termin i sposób realizacji
W terminie do 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia organ dokonuje oględzin w celu ustalenia, odpowiednio: nazwy gatunku drzewa; obwodu pnia ustalonego na wysokości 5 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo posiada kilka pni – obwodu każdego z tych pni, lub nie posiada pnia – obwodu pnia poniżej korony drzewa. Z oględzin sporządza się protokół. Po dokonaniu oględzin organ, w terminie 14 dni od dnia oględzin może, w drodze decyzji administracyjnej, wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1041 i 2320) albo w przypadku, o którym mowa w art. 391 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, dzień wprowadzenia do systemu teleinformatycznego. Organ, może przed upływem terminu, 14 dni wydać zaświadczenie, o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu, oraz uprawnia do usunięcia drzewa. . W przypadku nieusunięcia drzewa przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.
Podstawa prawna
art. 83f ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 880 z późniejszymi zmianami)
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Międzyzdrojów, (odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.
Dodatkowe informacje, uwagi
Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt ze zgłaszającym, może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy. W przypadku gdy zgłoszenie nie zawiera wszystkich elementów właściwy organ, w drodze postanowienia, nakłada obowiązek uzupełnienia zgłoszenia w terminie 7 dni co przerywa bieg terminu 21 dni na dokonanie oględzin przez organ.
Należy podać obwód pnia mierzony na wysokości 130 cm.