Osoby prawne - wnioski w sprawie ulg, umorzeń, odroczeń spłat
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
-
Wniosek o odroczenie terminu płatności podatku-opłaty lub
lub
Wniosek o umorzenie zaległości podatkowej-opłaty lub
lub
Wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości, opłaty lub -
Załączniki
-
Oświadczenie przedsiębiorcy -w przypadku, gdy wnioskujący prowadzi działalność gospodarczą i jest przedsiębiorcą w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178)
lub -
sprawozdanie finansowe
-
bilans
-
specyfikacja zobowiązań i należności
-
kopia planu finansowego
-
kopie deklaracji podatkowych opatrzone datownikiem Urzędu Skarbowego
-
kopie ewentualnych decyzji o spłacie zobowiązań publiczno - prawnych (US, ZUS)
-
kopie ewentualnych umów o spłacie zaciągniętego kredytu bankowego
-
w przypadku toczących się postępowań układowych, kopia postanowienia o otwarciu postępowania układowego oraz kopia zgłoszonych wierzytelności
-
kopia ewentualnych programów naprawczych
-
inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego
-
Komórka organizacyjna
Referat Budżetu i Finansów tel (91)32-75-635
Opłaty
Opata skarbowa*:
-
za wniosek - 5,00 zł.
-
za każdy załącznik - 0,50 zł
* za wniosek o umorzenie opłaty skarbowej nie pobiera się.
Termin i sposób realizacji
Do 30 dni - od dnia wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna
art. 48 § 1 i 2 a oraz art. 67 § 1 i 1a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137 poz. 926 z 1997 r. z późn. zmianami).
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Opłata skarbowa:
-
za odwołanie - 5,00 zł.
-
za każdy załącznik - 0,50 zł.
Dodatkowe informacje, uwagi
-
W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa).
-
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia